Ulike måter å øke og felle på – Wenche Roald

 
Forskjellige økninger og fellinger1..JPG
 

Det finnes flere måter å øke og felle masker på inni strikketøyet – dette gjelder altså ikke hvordan man f. eks feller av masker til slutt. Her tar vi for oss noen varianter: Hva passer hvor—og hvorfor? Hva brukes de til? Vi strikker prøvelapper med utvalgte symmetriske økninger/fellinger. Vi vil også komme inn på hvilke type økninger og fellinger som passer andre steder i strikketøyet.


Tid:
Lørdag 09-00–11.00
Språk: Norsk
Nivå: Nybegynner
Klassestørrelse: 10
Pris: Kr. 650,-
Ta med: Garn som er godt å strikke med som har en løpelenge på ca. 100-120 m per 50 g. Det holder med ett nøste á 50 g. Det er ikke så viktig hvilken farge du velger, siden vi strikker prøvelapper, men det er lurt å ikke velge for mørkt garn. Du vil også trenge passende pinner til garnet: F.eks. 3 eller 3,5 mm. Siden vi strikker små prøvelapper, som strikkes frem og tilbake, kan du bruke alt fra strømpeinner, rundpinne eller korte parpinner. Det er alltid lurt med en penn—kan hende du vil notere noe.

→ Kjøp billett her fra 22. juni, 10.00

 
WencheRoald.JPG

Om instruktøren:

Wenche Roald er en dedikert strikker, strikkedesigner og forfatter av boken Inspirerende norske strikkemønstre, som bygger på mønstrene som Annichen Sibbern Bøhn samlet inn til den ikoniske boken Norske strikkemønstre fra 1929. Wenche brenner for at strikkekunnskapen fortsatt skal ha en betydende plass i vår kultur og at den forblir en del av vår kulturarv. Hun er også en del av Vottelauget som har utgitt boken Eventyrvotter.

@wroald